Sunday, November 2, 2014

Paris ♥ part III

Ako tak triedim zvyšné fotky, uvedomila som si, že po prvých dňoch som prestala úplne fotiť. Úprimne povedané už v druhý deň vo Versailles som svoju zrkadlovku podala Ivkovi, keď som chcela aby ma odfotil a akosi mu prischla :) On si ju tak trochu privlastnil pri nočnom fotení Eiffelovky keď sa mu páčilo skúšať rôzne nastavenia a módy. Chlapi a technické hračky, čo si budeme hovoriť :D

Okrem toho si isté okamihy v živote radšej vychutnávam než fotím, ak viete čo tým myslím :) Tak napríklad na výhľad na Notre-Dame sme v zime čakali 2 hodiny a na vrchu katedrály sme nakoniec boli asi tak 15 minút, pretože pochopiteľne chcú aby sa tam stihlo vystriedať veľa ľudí a zarobili čo najviac. Počas tých 15 minút sa kvôli fotkám mesta snažíte v dave ľudí predrať k oploteniu aspoň na 3 minúty, cvak cvak cvak a už vás strážnik náhli ísť späť dolu, tak rýchlo zídete po schodoch a zrazu si uvedomíte, že ste tú krásu videli len cez objektív a vôbec ste si ju neužili. Máte síce 30 fotiek, z ktorých neskôr 25 vymažete, ale tú chvíľu vám už nikto nevráti.

Cez víkend sa krásne vyčasilo a ja som sa tešila zo slnka a sladkého ničnerobenia :) Konečne som si uvedomila, že som vo svojom vysnívanom meste a nie v práci, a keď sa ma Ivko opýtal čo by som chcela vidieť, bolo mi úplne jedno kam pôjdeme, pretože som bola šťastná, že vôbec mám tú možnosť prechádzať sa po Paríži. Je až neuveriteľné aký veľký vplyv na moju náladu má počasie :)

Sobotňajší výber nakoniec padol na Museé de Louvre alebo lepšie povedané jeho okolie. Ja mám síce múzeá rada, ale obrazy veľmi nemusím a už vôbec nie keď je vonku krásne slnečno. Mona Lisa mi snáď moje opovrhnutie odpustí :) 

Cestou k Louvre sme sa len tak túlali okolitými uličkami a videli sme veľa krásnych a určite aj významných budov, ale ako som už spomínala, na fotenie som vtedy vôbec nemyslela. Vďaka Ivkovi máme aspoň fotku jedného kostola, ktorý sa mu páčil a potom som si ich zopár urobila až pri samotnom Louvri.

Kostol, ktorý sa páčil Ivkovi, teda aspoň myslím, že je to kostol :D
Takto to vyzerá, keď má niekto talent ♥
 

Trápna turistická must-have :P


Podľa Ivka tá najkrajšia časť vo vnútri. Dá sa vidieť spoza skla z jednej vonkajšej steny.
Netuším ako sa volá tento oblúk, ale keďže vyzerá ako jeho väčší brat, nazvala som si ho Petit Arc de Triopmphe :P

Keď som povedala, že namiesto pozerania si obrazov túžim byť vonku a len tak sa vyhrievať, sadli sme si do trávy v Jardin des Tuileries, alebo po slovensky v Tuilerijskej záhrade pri múzeu. Okrem nás malo rovnaký nápad aj ďalších tisíc ľudí, ale aj tak sme si našli tiché miesto, kde som si v pokoji čítala Zostaň so mnou od Gayle Formanovej, zatiaľ čo Ivko sa mi snažil na mobile prejsť jeden level vo Frozen :D

A potom sa k nám na obed pridal operený drobec :) Len tak z ničoho nič a úplne bez pozvania. Toľká drzosť :D Kŕmila som ho bagetou asi tak pol hodiny až kým sa očividne nenajedol do sýta a neodletel preč. Maličkosti, len toľko potrebujem ku šťastiu ♥


Side planking everywhere, like a true POPster :)

Zo záhrady sme zamierili do potravín kúpiť si niečo pod zub a fľašu vína, lebo večer sme mali "randez-vous" s ostatnými pri bazilike Sacré-Coeur a boli sme dohodnutí, že každý niečo prinesie :) Celý večer som si hovorila, že na fotky máme dosť času a nakoniec som na ne úplne zabudla, tak aby ste mali predstavu ako to tam vyzerá, ukradnem si zopár foto z netu.


Sacré-Coeur určite odporúčam každému. Za vstup do baziliky sa neplatí a je naozaj krásna :) Platí sa jedine za lanovku, keby ste hore kopcom nechceli ísť po schodoch. A výhľad na mesto? Ach, ten výhľad naozaj stojí za to ♥ A nič sa zaň neplatí! :D Okrem toho si ho tak ako aj my môžete vychutnávať pokojne aj celé hodiny ;) 

Dve Slovenky, dvaja Slováci, jeden Čech a jeden Španiel, k tomu ešte 3 fľaše vína a kopec syra. Asi tak nejak vyzeral náš sobotňajší večer :) A keď nás všetkých potom ešte Dávid pozval k sebe, tak sa nám ušli aj praclíky a ďalšia bageta a chalanom aj niečo tvrdé. 

V nedeľu ráno som dostala SMSku od mojej Lenušky, že si z Luxemburgu odskočili s partiou na výlet do francúzskeho mestečka Metz. I keď stále ďaleko od seba, aspoň sme boli v jednej krajine, čo bola milá náhoda ♥ Moja nedeľa bola ale na rozdiel od tej jej oveľa pokojnejšia, teda aspoň myslím :D

Ivko mi za predošlé dni stihol ukázať všetky miesta, ktoré v Paríži poznal, preto som si na nedeľňajšiu prechádzku vybrala také, ktoré ešte ani on dovtedy nevidel :)

,, Čo takto ísť sem? '' a ukázala som na veľkú zelenú plochu na ľavej strane mapy:
 
Centrum Paríža :)
 
Bois de Boulogne, alebo aj Boulonský les, je park s rozlohou 8,459 km² a okrem niekoľkých jazier tu nájdete napríklad aj Jardin d'Acclimatation (zábavný park pre deti), jazdecký areál, 35 kilometrov chodníkov, 8 kilometrov cyklistických chodníkov a 29 kilometrov pretekárskej plochy. 

Zrkadlovku som v nedeľu nechala doma, ale tu je aspoň pár fotiek z mobilu.

V parku sme natrafili aj na Fondation Louis-Vuitton pour la création. Ide o múzeum a kultúrne centrum, ktoré otvorili len pred pár dňami, presnejšie 28.10.2014.

Jedno z menších, i keď stále dosť veľkých, jazierok.


Malinká časť najväčšieho jazera, na ktorom sa dá aj člnkovať :)


Cestou z parku na metro sme sa ocitli v tej najkrajšej štvrti, akú som v Paríži videla. Všade pokoj a žiadni prisťahovalci, o zaparkovaných Ferrari a Lamborghini pred apartmánmi ani nehovorím :D Asi som tam mala chodiť každý deň, if you know what I mean *wink wink*

Stromy na strešnej terase? Tak tu som sa rozhodla, že by som chcela bývať :P


 @ Avenue Henri-Martin
Sami v parížskom metre, tak to tu ešte nebolo :D Ako by povedal Ivko: ,,To vieš, tí s tými Ferrari asi nepotrebujú chodiť vlakmi." Škoda, že som si na porovnanie neodfotila aj inú stanicu, ale tak nevadí.

Večer sme sa ešte prechádzali po nábreží Seiny a musím povedať, že Paríž je vtedy oveľa krajší ako cez deň ♥ Opäť si požičiam názornú ukážku z netu, lebo moja fotka z mobilu stojí za veľkú borovú...

Pohľad na Seinu z mostu Pont des Arts

And that was pretty much the last thing I've seen in Paris, pretože v pondelok sa opäť ochladilo a obloha sa zatiahla, a po piatich dňoch na nohách som úprimne povedané nevládala behať po ďalších pamiatkach, dokonca ani po parkoch. Okrem toho bolo dosť pravdepodobné, že aj celý nasledujúci deň strávim na nohách a chcela som si aj kúsok oddýchnuť. Dovolenka je predsa len dovolenka a predsa už len nie som najmladšia, všakže :P :D Tak sme si urobili filmový deň a pozreli si Bobule, Bobule 2 a 10 Pravidel jak sbalit holku, dobre sme sa nasmiali a hlavne zregenerovali and that is how the story ends :)

Koniec? Ako to, že koniec? Veď domov si letela až v stredu?!

Ak si náhodou kladiete tie isté otázky, no worries, na urorok 22.10.2014 som asi náhodou nezabudla a nikdy ani nezabudnem, lenže tú story si nechám na osobitý príspevok, čiže si ešte chvíľu musíte počkať ;)

All I will say for now is: "If you can dream it, you can do it!" ♥

Night night, world :)

1 comment:

  1. Môj zlatík, všetko tam fakt vyzerá čarovne! Už sa neviem dočkať na najdôležitejší post!!!!! :) :) :)

    miss you <3

    ReplyDelete